Werknemers
Wat is Ika Ned?
Ika Ned geeft je snel duidelijkheid over je ziekte of aandoening en wat dit voor je betekent met betrekking tot je werk. Ika Ned is als het ware het verlengstuk van de bedrijfsarts. Vergelijkbaar met de rol van de specialist ten opzichte van de huisarts in de reguliere zorg. We zijn een onafhankelijke partij en werken met de beste artsen uit het land. We kijken niet naar belangen, maar naar feiten.
Wat we concreet doen?
- We stellen een diagnose of geven een second opinion
- We adviseren over de beste behandeling en de beste manier om weer aan de slag te gaan
- We bekijken wat je wel of niet kunt qua werk. Bij voorkeur in je eigen werk. Anders denken we mee over ander werk. Onze ambitie is om je te helpen zo lang mogelijk passend werk te doen
Daarnaast:
- (Her)keuren we als er sprake is van een maatschappelijk risico (bijvoorbeeld bij chauffeurs, machinisten en trambestuurders)
- Doen we onderzoek bij beroepsziekten
- Screenen we dossiers om te kijken of je de beste behandeling en de beste begeleiding hebt gehad en geven we advies ter verbetering
Waarom moet ik naar (een arts van) Ika Ned?
Je moet naar Ika Ned omdat je werkgever, je bedrijfsarts of de verzekeringsarts van je werkgever ons heeft ingeschakeld.
Waar moet ik zijn?
Je krijgt een e-mail met alle details (of misschien heb je die al ontvangen). Heb je die mail nog niet ontvangen of ontbreken daarin gegevens? Bel ons op 020 894 9124 of laat je gegevens achter en dan bellen we jou.
Met wie heb ik een afspraak?
Dat is afhankelijk van de aandoening of ziekte die je hebt. Onze artsen zijn specialisten, dus voor ogen ga je naar een andere arts dan voor kanker of voor hart- en vaatziekten. In de e-mail staat bij wie je moet zijn en waarom.
Wat moet ik meenemen?
Ook dat staat in de e-mail. In het algemeen kunnen we zeggen dat het handig is als je het medische dossier (met correspondentie, uitslagen, foto’s, etc.) meeneemt.
Moet ik me voorbereiden?
Je hoeft je in principe niet voor te bereiden. Er zijn uitzonderingen, maar in die gevallen laten we dat nadrukkelijk en tijdig weten.
Nog vragen? Schroom niet om ons te bellen of te mailen.