Klachtenportaal
Vragen, complimenten en klachten IKA Ned
De artsen van IKA Ned leveren de best mogelijke zorg. We hechten waarde aan het beste (zorg)advies, korte wachttijden, efficiënt, persoonlijk en medisch advies. We schenken daarom continu aandacht aan het bewaken, beheersen en verbeteren van de kwaliteit van zorg- en dienstverlening. Om onze manier van werken blijvend te verbeteren, horen we graag uw mening. Bijvoorbeeld om ons een compliment te geven, of een vraag te stellen. Maar ook als er ontevredenheid is, kunt u contact met ons opnemen per telefoon of per mail.
Klachtenportaal Zorg
Als we er samen niet uitkomen dan kunt u een klacht indienen. Dit kan gaan over: de organisatie van zorg, de vooraf verstrekte informatie, de inhoud van de zorgverlening etc. IKA Ned is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg.
U kunt dan contact opnemen via e-mail klachtenportaal, of u vult op de site van klachtenportaal zorg het klachtenformulier in. Het reglement waarmee wij werken staat omschreven in dit document.
Met de inwerkingtreding van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is het voor elke zorgaanbieder verplicht geworden een onafhankelijke klachtenfunctionaris aan te bieden aan cliënten. In plaats van werken met een klachtencommissie zijn wij verplicht aangesloten bij een onafhankelijke en door het Ministerie VWS erkende geschilleninstantie. Klachtenportaal Zorg is door het ministerie erkend. Als lid van Klachtenportaal Zorg voldoet Ika Ned aan de eisen van de Wkkgz en beschikken wij over een klachtenregeling, een klachtenfunctionaris én een erkende geschilleninstantie. De geschilleninstantie KPZ mag bindende uitspraken doen waar cliënt en zorgverlener zich aan moeten houden. Bovendien mag de geschilleninstantie ook een schadevergoeding toekennen.